ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΖΩΗΣ

Διατροφή και Υγεία

Τροφές για πριν & μετά το εμβόλιο COVID-19

Foods to eat before & after the COVID Vaccine

Είστε ένας από τους εκείνους που περιμένουν την σειρά τους για το εμβόλιο COVID-19; Είτε έχετε προγραμματίσει την πρώτη ή τη δεύτερη δόση, ίσως νιώθετε νευρικοί ήδη για τις πιθανές παρενέργειες. Οι ειδικοί λένε ότι το τι τρώμε πριν και μετά από ένα εμβόλιο μπορεί να μειώσει οτιδήποτε παρενέργεια μπορεί το συνοδεύει, ως εμπειρία.

Γενικά, συνιστάται μια υγιεινή διατροφή που περιλαμβάνει φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά και πρωτεΐνες όπως τα ψάρια, τα αυγά και τα πουλερικά. Οι ειδικοί στον τομέα της υγείας, της δίαιτας και της διατροφής αναφέρουν ότι η αποφυγή κόκκινου κρέατος και γαλακτοκομικών πριν από το ραντεβού εμβολιασμού είναι χρήσιμα. Εκτός από τα παραπάνω, το τσάι τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στο στομάχι σας μετά από ένα εμβόλιο.

Μια διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες μπορεί επίσης να συμβάλει στην οικοδόμηση του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς και μια δίαιτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, που βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα.

Οι 5 καλύτερες τροφές για πριν και μετά το εμβόλιο COVID-19
Οι γιατροί συστήνουν να μην κάνετε τίποτα ριζοσπαστικό ή δραστικό, όπως αποτοξίνωση. Ακόμη και με τα 5 από τα καλύτερα φαγητά που μπορείτε να φάτε, όπως αυτά αναφέρονται παρακάτω, είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι το πιο πιθανό είναι ότι θα έχετε ούτως ή άλλως κάποιες παρενέργειες. Το ζήτημα εδώ είναι να μειώσουμε όσο γίνεται την ένταση αυτών των επιπτώσεων.

Για να βοηθήσετε, λοιπόν, στην ανακούφιση των πιθανών παρενεργειών, δείτε 5 από τις καλύτερες τροφές που πρέπει να τρώτε πριν και μετά το εμβόλιο COVID-19:

1. Πράσινα λαχανικά
Τα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι, το λάχανο και το μπρόκολο έχουν υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, που βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών και της φλεγμονής στο σώμα.

2. Σούπες και μαγειρευτά κατσαρόλας
Για την βέλτιστη ανοσολογική αντίδραση που προέρχεται από τα έντερα σας, ο κορυφαίος ειδικός στη λειτουργική ιατρική, δρ. Will Cole, ο οποίος είναι επίσης συγγραφέας του Intuitive Fasting, λέει ότι πρέπει να επικεντρωθείτε σε σούπες και σε μαγειρευτά κατσαρόλας.

3. Κρεμμύδια και σκόρδο
Τόσο τα κρεμμύδια όσο και το σκόρδο είναι πλούσια σε πρεβιοτικά που συμβάλλουν στο καλό μικροβίωμα του εντέρου.

4. Κουρκουμάς
Η κουρκούμη (κουρκουμάς) μπορεί να θεωρηθεί το απόλυτο superfood. Μελέτες έχουν δείξει ότι το δραστικό συστατικό κουρκουμίνη, όχι μόνο καταπολεμά τις φλεγμονές, αλλά βοηθά και στην λειτουργία του εγκεφάλου, προστατεύοντας τον ιππόκαμπο από το στρες. Η δρ. Uma Naidoo, διατροφική ψυχίατρος του Χάρβαρντ, συστήνει να βάλετε κουρκούμη σε smoothies, σούπες, σαλάτες και ακόμη και τσάι, ανάλογα με την γεύση σας.

5. Βάκκινα (μούρα – Blueberries)
Αυτό το είδος μούρων είναι μία ακόμα από τις προτεινόμενες τροφές της δρ. Naidoo, αν και δεν τα προτείνει συγκεκριμένα για γεύμα μετά τον εμβολιασμό. Τα βάκκινα, όχι μόνο είναι εξαιρετικές πηγές αντιοξειδωτικών, αλλά μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι αυξάνουν τα επίπεδα σεροτονίνης.

Πηγή για το ελληνικό άρθρο το site iatropedia
Περισσότερες πληροφορίες στα Αγγλικά στο eatthis-notthat, στο msn.com, και το 710wor.
..

..
ENGLISH SUMMARY:  Best Foods to eat before & after Vaccination Appointment

Are you getting your vaccine soon and nervous about the side effects? Experts are saying that your food intake before and after can help reduce anything you might feel after. So what helps? A healthy diet of vegetables/greens, fruits, and whole grains and protein sources like fish, poultry, and eggs is recommended. Try and avoid red meat and dairy before the appointment.

They also say a high-fiber diet can help build the immune system and a low glycemic index diet will help keep blood sugar levels steady. Ginger tea can also help with your stomach after the vaccine. Doctors recommend not doing “anything drastic like juicing or detox.”

To help alleviate possible side effects, here are 5 of the best foods to eat before and after getting your COVID-19 vaccine:
1. Green Vegetables
Green vegetables like spinach, collards, kale, and broccoli all have high antioxidant levels that help fight free radicals and combat inflammation in the body. Broccoli in particular, has the antioxidant sulforaphane, as Healthline explains, which helps shield against oxidative stress and fights inflammation.

2. Stews and Soup
To guarantee that your immune response which originates in your guts, is properly nurtured, Dr. Will Cole said you would want to concentrate focus on foods, particularly stews and soups.

3. Onions and garlic
Both onions and garlic are rich in prebiotics which help feed the good microbes in your gut. More so, experts say, having a happy gut means being a “healthier you.”

4. Turmeric
Described as bright orange root, turmeric may be considered the ultimate superfood. Studies have shown that curcumin, the active ingredient found in turmeric, not only combats inflammation but assists the function of the brain, as well, shielding the hippocampus from stress.

5. Blueberries
These are yet another anti-inflammation favorites of Naidoo although she’s not specifically recommending these fruits for post-vaccination meals. Not only blueberries are great sources of antioxidants, but studies have also suggested that they increase the levels of serotonin, the hormone responsible for food balancing and regulation.

More details in websites:  eatthis-notthat, msn.com and 710wor.