Μήπως να του βάζαμε λίγο λάδι;
Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, με τίτλο “Μήπως να του βάζαμε λίγο λάδι ;“.
Το άρθρο της Νένας Δημητρίου αναφέρεται στη δουλειά που κάνει ο Φάνης Μαϊκαντής, chef στο εστιατόριο Botargo της Σαντορίνης, που χειρίζεται τα ελαιόλαδα με την φιλοσοφία που τα εμπορευόμαστε κι εμείς στην ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ: κάθε ελαιόλαδο και ποικιλία, κάθε ποικιλία και τόπος.
“Στη γαστρονομική πασαρέλα της χώρας, τη Σαντορίνη, από όπου περνούν κάθε σεζόν δεκάδες μάγειρες πρώτης τάξης, όλοι θέλουν να δημιουργήσουν κάτι σπουδαίο, εξέχον και εκκεντρικό, μια ακολουθία σπέσιαλ πιάτων για τον επισκέπτη που έχει να ξοδέψει. Πώς να εντυπωσιάσεις κάποιον που δειπνεί σε αυτό το μαγικό τοπίο; Πώς ένας σεφ θα κέρδιζε την εκτίμηση ενός Αμερικανού από το Τέξας, που ξέρει πιθανότατα από μοσχάρι ράτσας; Ποιος τόνος τατάκι θα έκανε τον Ασιάτη να θυμάται τι έφαγε για μήνες μετά;
Σκέφτομαι κάπως απλοϊκά ίσως, αλλά μήπως να βάζαμε λίγο λάδι, την πιο ευγενική και πλούσια έτοιμη σάλτσα που φέρει τη σφραγίδα μας; …..
… Μου άρεσε ιδιαίτερα η ιδέα του Φάνη Μαϊκαντή, που μαγειρεύει στο Botargo στον Πύργο Σαντορίνης, να σερβίρει κάθε πιάτο με άλλο ελαιόλαδο. «Οι πελάτες που έρχονται εδώ έχουν πάει ήδη στην Ιταλία, στην Ισπανία, όπου το ελαιόλαδο έχει εξέχουσα θέση στα εστιατόρια. Γι’ αυτό αποφάσισα να τους δείξω ότι έχουμε κι εμείς πολύ καλό λάδι, και μάλιστα πληθώρα ποικιλιών».
Δεκαέξι ελαιόλαδα έχει στο μενού, τα περισσότερα τα χρησιμοποιεί ωμά. Ο σερβιτόρος φέρνει μια φιάλη με κάθε πιάτο και το παρουσιάζει. Αναφέρει ποικιλία, χαρακτηριστικά και το σερβίρει ωμό πάνω από το φαγητό, για να βγάλει όλα όσα χάνει στο μαγείρεμα, το ντελικάτο άρωμα, τα πικρά και τα φρουτώδη.
Μαζί με το ψωμί φέρνει κορωνέικο ελαιόλαδο από το Ηράκλειο. Στο μοσχαρίσιο ταρτάρ βάζει λάδι ποικιλίας Τσουνάτης. Στα σπαράγγια με τόνο βάζει ποικιλία Μάκρης, στο ραβιόλι με σκορπίνα προσθέτει ένα της ποικιλίας Ολυμπία, κ.ο.κ. Το πιάτο γίνεται κάτι άλλο, με εντάσεις και οξύτητες. Αν και η Σαντορίνη δεν έχει παραγωγή, διαθέτει πρόσφορο έδαφος για να αναδειχθεί το ελαιόλαδο ως μπουτίκ προϊόν, όπως μπουτίκ είναι το συνολικό τουριστικό προϊόν που προσφέρει. Μήπως να βάζαμε λίγο περισσότερο ελαιόλαδο;”