ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΡΗΤΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΝ:
Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη
Participating in the CRETAN HOSPITALITY CONFERENCE:
Sustainable Tourism Development
(text in Greek0
[GR] Ρέθυμνο, Οκτώβριος 2022
Με μεγάλη χαρά και τιμή η AUTHENTIC GREECE συμμετείχε στην 2η Ημερίδα Τουρισμού «ΚΡΗΤΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΝ» με θέμα «Συνέργειες Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης», που διοργάνωσαν ο Σύλλογος Ξενοδόχων Νομού Ρεθύμνης (ΕΞΡ), το Επιμελητήριο Ρεθύμνης, ο Δήμος Ρεθύμνης και η ψηφιακή πύλη Κρητών Επιχειρείν. Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο το Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022, στο Σπίτι του Πολιτισμού. Στην Ημερίδα συμμετείχαν υψηλού επιπέδου ομιλητές επαγγελματικοί & επιστημονικοί φορείς και επιχειρηματίες του τουρισμού, του πρωτογενή τομέα, των υπηρεσιών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η Ημερίδα τελούσε υπό την Αιγίδα των Υπουργείου Τουρισμού, της ΠΟΞ – Πανελληνίου Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, ΕΟΤ και την υποστήριξή της Περιφέρειας Κρήτης, ενώ μεγάλος Χορηγός είναι η εταιρία motorclub.
Σκοπός της Ημερίδας ήταν η παραγωγή θέσεων και νέων προτάσεων με προγραμματισμό και την υλοποίηση τους, με την συνεργασία όλων και με στόχο την βιωσιμότητα του τουρισμού στο νησί της Κρήτης: τον πράσινο μετασχηματισμό της οικονομίας, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ανάδειξη χαρακτηριστικών ώστε ο επισκέπτης να γίνεται πρεσβευτής της Κρήτης, να επιθυμεί την επιστροφή του αλλά και να αναζητά τα προϊόντα της κλπ
Στα πλαίσια της Ημερίδας η Authentic Greece εκπροσώπησε το έργο “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”, ως ένα εξαιρετικό παράδειγμα Βιωσιμότητας στον Τουρισμό, που υπηρετεί πάνω από 4 από τους 17 στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ (17 SDGs). Οι παγκόσμιες ανησυχίες στον κλάδο εκφράζονται με προσπάθειες όπως ο Αναγεννητικός Τουρισμός όπου οι Προορισμοί πρέπει όχι απλώς να διατηρηθούν αλλά και να αναγεννηθούν μετά από μια “κούρσα υπερχρήσης” σε πολλούς από αυτούς. Για να έχουν σοβαρή τύχη τέτοιες προσπάθειες πρέπει να αντιμετωπίζουν μεταξύ άλλων την προσπάθεια Αλλαγής του επισκέπτη μέσα από Εμπειρίες, την ολοκλήρωση Αλυσίδας Προμηθευτών και την ενίσχυση των Τοπικών Κοινωνιών με “διακράτηση” του τουριστικού εισοδήματος στον Προορισμό. Είναι γνωστό πλέον ότι πολλοί επισκέπτες ψωνίζουν για να στηρίξουν τις τοπικές κοινωνίες, ενώ οι περισσότεροι θέλουν περισσότερες “βιώσιμες” επιλογές και συγχρόνως αυξάνουν και αυτοί που αναζητούν τοπικές αυθεντικές εμπειρίες, τόσο γενικά όσο και ακόμη περισσότερο ανάμεσα σε ένα νέο είδος eco-επισκέπτη που αναδύεται. Σε όλους αυτούς η Γαστρονομία παίζει ένα κομβικό ρόλο και συχνά ταυτίζεται με την Βιωσιμότητα και τη στήριξη των Τοπικών Κοινωνιών και με ένα τρόπο που διευκολύνεται η “συμμετοχή”, μέσα από εμπειρίες – πχ για την εκμάθηση τοπικής κουζίνας και συνταγών. Έτσι αναγνωρίζεται ως αποτελεσματική στρατηγική για την ανάδειξη Ξενοδοχείων και Προορισμών, ο πυρήνας του ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ, που αφενός προσφέρει τεχνικές για την χρήση των προϊόντων με ΕΠΩΝΥΜΟ τρόπο [δλδ με ΣΗΜΑΝΣΗ] στην εστίαση των ξενοδοχείων και ως εργαλείο marketing και αφ’ ετέρου κάνει τους Παραγωγούς μέρος της τουριστικής εμπειρίας του επισκέπτη.
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε την παρουσίαση της ομιλίας του Δημήτρη Η. Βασιλείου, εκπροσώπου της Authentic Greece, που αφορά στην περιγραφή του έργου ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ, τόσο σε αρχείο PDF όσο και σε Video. Αναμένεται και η πλήρης ανάλυση όλων των ομιλιών της Ημερίδας από τους οργανωτές στο επόμενο (13ο) τεύχος του Περιοδικού Κρητών Επιχειρείν, το οποίο και θα μοιραστούμε με τους φίλους μας.
*** Δείτε περισσότερες πληροφορίες στην Σελίδα της Εκδήλωσης, για τα βασικά συμπεράσματα και τους ομιλητές.