Greek.food.tour
GastroTourism Label from the Project “LOCAL & BRANDED”
Σήμα ΓαστροΤουρισμού από το έργο “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”
The news:
With the cooperation of significant Greek tourism associations, we announced in October the launch of a new gastro-tourism label, called Greek.Food.Tour, that will ‘brand’ sustainable products and services offered at destinations across Greece with the aim of supporting local communities and incorporate authentic food & producers in the tourism added-value chain.
The aim of the Greek.food.tour label is to promote usage of local branded products and standardise gastrotourism services, and also link these with hotels, restaurants and tour agencies in Greece and abroad. The new label certifies gastrotourism activities such as tastings, cooking classes, visits to producers, businesses, and destinations and aims to develop an integrated and certified tourism product.
In the pilot implementation phase, 10 hotel associations participated, activities’ manual were developed and new marketing campaigns were designed for the European and the North American markets, with the participation of Greek restaurants and food stores.
Εγραψαν για το Έργο μας / They wrote for our Project:
*** most references in Greek
The References:
- Money& Tourism: “Σήμα Γαστροτουρισμού Greek.food.tour από το έργο ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”
“Tην πιλοτική εφαρμογή του καινοτομικού Σήματος Γαστροτουρισμού Greek.food.tour για επιχειρήσεις και φορείς ανακοινώνει το έργο βιώσιμου τουρισμού & γαστρονομίας “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”. …..” - TornosNews: “Σήμα Γαστροτουρισμού Greek.food.tour από το έργο ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”
“Το έργο βιώσιμου τουρισμού & γαστρονομίας “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” ανακοίνωσε την πιλοτική εφαρμογή του καινοτομικού Σήματος Γαστροτουρισμού Greek.food.tour για επιχειρήσεις και φορείς….” - eTravelNews: “Σήμα Γαστροτουρισμού Greek.food.tour από το έργο ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”
“Σε μια νέα εποχή που ο τουρισμός έχει μεγάλη ανάγκη από αυθεντικότητα, βιωσιμότητα και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, το έργο βιώσιμου τουρισμού & γαστρονομίας «ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ» ανακοίνωσε την πιλοτική εφαρμογή του καινοτομικού Σήματος Γαστροτουρισμού Greek.food.tour για επιχειρήσεις και φορείς. Σε μια νέα εποχή που ο τουρισμός έχει μεγάλη ανάγκη από αυθεντικότητα, βιωσιμότητα και ….” - Ecozen: “Greek.food.tour – το νέο σήμα Γαστροτουρισμού για τα ελληνικά προϊόντα“
- Greek Travel Pages (GTP): “New Label to ‘Brand’ Tourism and Gastronomy Products in Greece”
“Greek tourism associations announced this week the launch of a new gastro-tourism label that will ‘brand’ sustainable products and services offered at destinations across Greece with the aim of supporting local communities….” - TravelDailyNews: “Νέο σήμα γαστροτουρισμού Greek.food.tour από το έργο ‘Τοπικά και Επώνυμα’ ”
“Το έργο “Τοπικά και Επώνυμα” ανακοίνωσε το καινοτόμο Σήμα Γαστροτουρισμού Greek.food.tour για επιχειρήσεις και φορείς στον τουρισμό με στόχο να παρέχεται στους επισκέπτες μια ολοκληρωμένη εμπειρία με τοπικά προϊόντα και εμπειρίες γαστροτουρισμού….” - Tourism-Travel News24.gr: “Σήμα Γαστροτουρισμού Greek.food.tour από το έργο ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”
“Το έργο βιώσιμου τουρισμού & γαστρονομίας «ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ» έχει τη χαρά να ανακοινώσει την πιλοτική εφαρμογή του καινοτομικού Σήματος Γαστροτουρισμού Greek.food.tour για επιχειρήσεις και φορείς….”
… and many more.
Η ανακοίνωσή μας αναλυτικά / Our announcement in detail
[GR] Αθήνα, 11/10/2023
Το έργο βιώσιμου τουρισμού & γαστρονομίας “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” έχει τη χαρά να ανακοινώσει την πιλοτική εφαρμογή του καινοτομικού Σήματος Γαστροτουρισμού Greek.food.tour για επιχειρήσεις και φορείς.
Σε μια νέα εποχή που ο τουρισμός έχει μεγάλη ανάγκη από αυθεντικότητα, βιωσιμότητα και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, σκοπός του νέου Σήματος είναι οι επισκέπτες των επιλεγμένων προορισμών Ελλάδας να έχουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία, δοκιμάζοντας τοπικά προϊόντα με σήμανση προέλευσης, αλλά και μετέχοντας σε εμπειρίες γαστροτουρισμού, μέσα από οργανωμένες και πιστοποιημένες δραστηριότητες, από πιστοποιημένους συντελεστές (chef, ξενοδοχεία, εστιατόρια κλπ).
Το έργο “ΤΟΠΙΚA & ΕΠΩΝΥΜΑ” σχεδιάστηκε για την κοινή ανάδειξη Προορισμών και επιχειρήσεων και μεγάλης κλίμακας προβολή προς το κοινό, όλο το χρόνο, και αποτελεί μια πρωτοβουλία της ΠΟΞ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων) , της ΠΟΔΙΞ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων), του Σήματος WeDoLocal και του Δικτύου Authentic Greece (που έχει αναλάβει την οργάνωση και διαχείριση). Οι δράσεις του έργου προβάλουν τη χρήση “επώνυμων” τοπικών προϊόντων και εξειδικευμένων υπηρεσιών στον τουρισμό, συνδέοντας τα Ξενοδοχεία και Εστιατόρια της Ελλάδας με τα Εστιατόρια και τουριστικά γραφεία του εξωτερικού, χρησιμοποιώντας ως όχημα “Επώνυμα” Τοπικά Προϊόντα και Συνταγές. Επίσης προωθούν δυναμικά την σταθερή ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά του πρωτογενούς τομέα (μέσα από διακλαδικές συνεργασίες και προγράμματα διεθνούς εξειδικευμένης προβολής), ως την μόνη ρεαλιστική προοπτική βιωσιμότητας του τουρισμού μας αλλά και της χώρας μας συνολικά.
Με το Σήμα Γαστροτουρισμού Greek.food.tour, εμπλουτίζεται πλέον η Τουριστική ταυτότητα κάθε περιοχής, φέροντας σε επαφή τους επισκέπτες με την “επώνυμη” τοπική διατροφή & γαστρονομία, μέσα από Πιστοποιημένες δράσεις (γευσιγνωσίες, τάξεις μαγειρικής, επισκέψεις σε παραγωγούς κλπ), σχηματίζοντας ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν, με προδιαγραφές σε όλη την αλυσίδα του: από τον chef, τον υπεύθυνο εξυπηρέτησης και τον παραγωγό έως τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τα ταξιδιωτικά γραφεία και τους Προορισμούς ολόκληρους. Για να γίνει εφικτός ο σχεδιασμός αυτός, το Σήμα Greek.food.tour μπορεί πλέον να βασιστεί σε μια σειρά συνεργασιών με γεωγραφική και προϊοντική διεύρυνση. Εκτός από τους ιδρυτικούς φορείς, στο έργο συμμετέχουν ο Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων (ΠΣΔΞ), η Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος (ΛΑΕ) και οι Ενώσεις Ξενοδόχων Κερκύρας, Ρεθύμνου, Ιωαννίνων, Πιερίας και Νάξου. Σημαντικές περιφερειακές συνεργασίες περιλαμβάνουν τον Οργανισμό Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού (ΠΡΟΤΟΥΡ) και τον Τουριστικό Οργανισμό Πελοποννήσου (ΤΟΠ), με κοινές δράσεις προβολής, ενώ την Αιγίδα της παρέχει η Ένωση Ξενοδόχων Χαλκιδικής, φορείς της Αυτοδιοίκησης και τουριστικοί Οργανισμοί.
Οι πιστοποιημένοι επαγγελματίες και επιχειρήσεις έχουν πλέον πρόσβαση σε τεχνογνωσία για τη διαμόρφωση καινοτόμων γαστροτουριστικών υπηρεσιών, αλλά και συμμετοχή στα προγράμματα προβολής που υλοποιεί το Σήμα προς καταναλωτές υψηλών απαιτήσεων, σε συνεργασία με chef, εστιατόρια και καταστήματα του εξωτερικού (ΕΕ & ΗΠΑ).
Να σημειωθεί ότι τα Μέλη των φορέων που συμμετέχουν στο Σήμα έχουν προνομιακούς όρους συμμετοχής και προβολής, με σημαντικές εκπτώσεις στο κόστος απόκτησης, ενώ για δηλώσεις ενδιαφέροντος μέσα στο έτος 2023, η απονομή Cert (Basic) θα γίνεται πιλοτικά, χωρίς κόστος πιστοποιητή – και εντελώς δωρεάν για εταιρίες στις πληγείσες περιοχές από πυρκαγιές και πλημμύρες.
Στόχος του Σήματος στην αμέσως επόμενη φάση, είναι η ανάπτυξη προγραμμάτων Πιστότητας για τους συμμετέχοντες Προορισμούς και Φορείς και η διάθεση Β2Β εργαλείων κρατήσεων γαστροτουριστικών υπηρεσιών στις πιστοποιημένες επιχειρήσεις. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν τα οφέλη του Σήματος Γαστροτουρισμού Greek.food.tour στη σχετική παρουσίαση.
Φορείς, επιχειρήσεις και επαγγελματίες που ενδιαφέρονται για τις προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές μπορούν να απευθύνονται στην Ομάδα Διαχείρισης του σήματος μέσω:
e–mail: info@apelop.gr, ή τηλ: 210-6822101 (αρμόδιοι: Δήμητρα Λαμπάδα και Στεφανία-Μαρία Βασιλείου) ή επικοινωνώντας με τους συμμετέχοντες Φορείς και Ενώσεις
[GR] Athens, 11/10/2023
The sustainable tourism & gastronomy project “LOCAL & BRANDED” is pleased to announce the pilot application of the innovative Gastrotourism Label Greek.food.tour for businesses and organizations. In a new era when tourism is in great need of authenticity, sustainability and value-added services, the purpose of the new Label is, for visitors to selected Greek destinations, to have an integrated experience, tasting local products with a label of origin, but also participating in gastronomic tourism experiences, through organized and certified activities, offered by certified contributors (chefs, hotels, restaurants, etc.).
The “LOCAL & BRANDED” project was designed for the common promotion of Destinations and Businesses and large-scale promotion, all year round, and is an initiative of HHF (Hellenic Federation of Hoteliers), PODIX (Hellenic Federation of Hotel Managers), the WeDoLocal Label and the Authentic Greece Network (which has undertaken the organization and management).
The actions of the project promote the use of “branded” local products and specialized services in tourism, connecting Hotels and Restaurants in Greece with Restaurants and tourist offices abroad, using as a vehicle branded Local Products and Recipes. They also dynamically promote the stable regional development of Greece and especially of the primary sector (through collaborations and programs of international promotion), as the only realistic perspective for the sustainability of our tourism and of our country.
With the Greek.food.tour Gastrotourism Label, the Tourist identity of each region is now enriched, bringing visitors into contact with “branded” local food & gastronomy, through Certified actions (tastings, cooking classes, visits to producers, etc.), forming an integrated tourism product, with specifications throughout its value chain: from the chef, the service manager and the producer to the hotels, restaurants, travel agencies and entire Destinations.
To make this plan possible, the Greek.food.tour Label can now rely on a series of partnerships with geographic and product diversification. In addition to the founding bodies, the Pancretan Association of Hotel Managers (PSDX), the Chefs’ Club of Greece (LAE) and the Hotel Associations of Corfu, Rethymno, Ioannina, Pieria and Naxos participate in the project. Important regional partnerships include the Rhodian Tourism Promotion Organization (PROTOUR) and the Peloponnese Tourist Organization (TOP), with joint promotion actions, while auspices is provided by the Halkidiki Hotel Association, local government bodies and tourist organizations.
Certified professionals and businesses now have access to know-how for the formation of innovative gastro-tourism services, but also participation in the promotion programs implemented by the Label for high-end consumers, in collaboration with chefs, restaurants and shops abroad (EU & USA).
It should be noted that the Members of the organizations participating in the Label have privileged terms of participation and promotion, with significant discounts on the certification cost, while for expressions of interest within the year 2023, the awarding of the Cert (Basic level) will be done on a pilot basis, without the cost of a certifier – and completely free for companies in areas affected by fires and floods.
The aim of the Label in the next phase is to develop Loyalty programs for the participating Destinations and Agencies and to make available B2B tools for booking gastro-tourism services to the certified businesses.
Bodies, businesses and professionals interested in the conditions and requirements that can be addressed in the management of the Greek.food.tour Label through
- e-mail: info@apelop.gr, (Ms Dimitra Lampada & Ms Stephanie Vassiliou)
- communicating with participating Organozations.